lunes, 31 de diciembre de 2012

Les Competències de L'UNESCO I L'ISTE.

Considero que és molt acertada la introducció que ens ofereix el nostre professor sobre la Gestió de la informació i les TIC i, referit majoritàriament a les competències digitals del mestre:


Per viure plenament en societat al segle XXI cal que els nens i nenes, i també els adults,
adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació
i la Comunicació (TIC). L'adquisició d'aquestes competències es planifica a les diverses
etapes educatives i queda recollida als Currículums de l'educació infantil, l'educació primària,
l'educació secundària obligatòria, de Batxillerat... El conjunt de competències relacionades
amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés
d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital (i el seu desconeixement dóna lloc
a l'analfabetisme digital).


En el cas dels Graus de Mestre, caldria afegir a la competència digital general competències
específiques de caire didàctic que habilitin l'educador per emprar la tecnologia per ensenyar i
per ajudar a aprendre.
A més, aquestes competències no són estàtiques, com tampoc ho és la tecnologia, així que
per força la formació del mestre, com la d'altres professionals, demanarà una actualització
continuada en el coneixement dels recursos tecnològics i de les seves potencialitats pedagògiques.




Aquesta és la meva presentació que he realitzat sobre les competències que ha de tindre un mestre sota el punt de vista de l'UNESCO i l'ISTE. Aquestes van publicar un document sobre les competències digitals que creien que havien de tenir els mestres, per a poguer formar als infants mitjançant una correcte utilització de les TIC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario